TyrainGhana2014.reismee.nl

Week 5; My friend what is wrong

Hallo iedereen, dit was een ontzettend leuke week.
Maandag tot en met donderdag heb ik stage gelopen.

Ik kom thuis en ga even in de woonkamer zitten met mijn laptop. Ik zoek muziek op voor mijn stage omdat ik misschien met mijn klas wil dansen. Norman komt naast me zitten en verteld me over zijn lievelingsmuziek, hij vraagt mij of ik op youtube ‘Johny be good’wil opzoeken. Ik zet het op en Norman begint te dansen!
Super grappig om te zien hoe hij helemaal mee swingt met het nummer.
Hij knippert met zijn vingers, zwaait armen heen en weer. Draaid alleen zijn rechter voet en dan neemt zijn linker voet het over. Hij doet de Echte Rock ‘nd Roll dansjes, en goed dat hij het kan!!
Mijn kleine Norman met zijn geweldige muzieksmaak, heeft hij vast van andere vrijwilligers maar ik ben er trots op!

Donderdag:
Donderdag ochtend kom ik op mijn stage aan. Leerlingen uit me klas vertellen mij dat zij dit weekend weg gaan. Aangezien vrijdag farmersday is en alle leerlingen vrij zijn dacht ik dat zij een weekendje weg bedoelde.
Na heel wat ‘ge awwh’ zeggen ze bring me coca cola and cookie. Ik ‘no you bring me coca cola and cookie’ waarop zij niet waarschijnlijk niet wetend wat het betekend antwoorden ‘yess!’.

Cool

Ik vond het al zo raar dat zij de hele tijd vertelde we gaan dit weekend weg . Ik vroeg ze of ik ze maandag zag en dan zeiden ze ‘aah Monday I leave’ . De kinderen gaan dus maandag weg terwijl maandag toch echt weer school is.
Ik loop naar Mohammed en Mohammed vraagt me of ik cola en koekjes heb mee genomen.
Ik vraag hem hoezo en hij verteld mij dat de kinderen hem hebben verteld dat ik vrijdag terug vlieg naar huis, en elke vrijwilliger neemt als afscheidscadeau cola en koekjes mee…
Ik ga nog lang niet naar huis hoor!!!!Alle kinderen hebben nog 2 maanden last van me en daarna hebben ze eindelijk rust.
Vanavond vieren wij met alle vrijwilligers SINTERKLAAS.
Heerlijk cola, sprite, pepernoten, schuimpjes, chips en cadeautjes.
We doen een spel met de dobbelsteen. Tijdens het spel in ronde 1, verzamel ik 4 cadeautjes. Helaas ben ik ronde twee, drie cadeautjes kwijt.
Aan het einde cadeautjes verdelen zodat iedereen er 3 heeft. Ik eindig met een ontzettend leuk tasje, oorbellen en armbandjes. Dankjewel Sinterklaas!

Vrijdag :

In mijn straat woont een gehandicapte jonge. Deze jonge zit altijd heel alleen de hele dag op een steen. Als ik hem zie zeg ik hem altijd gedag, hij zegt me altijd erg vrolijk gedag terug en herkent mij nu ook. Laatst had ik hem mee genomen naar me gastgezin. Nu heeft hij nieuwe vrienden erbij. Norman en Lookman spelen altijd voetbal met hem.
Norman en Lookman vinden het super grappig dat hij niet kan voetballen door zijn rare loopje. Hij vind het na mijn gevoel geweldig dat hij aandacht krijgt. In de middag zit hij nu soms voor mijn huis te wachten en als ik hem dan opnieuw gedag zegt vraagt hij of Norman en Lookman er zijn.
Vrijdag ochtend komt Tobias naar mijn huis toe en plaatst zijn fiets hier zodat wij samen naar de office kunnen lopen en hier met andere vrijwilligers op trip kunne gaan.
Onderweg naar de office kom ik mijn vriend tegen. Ik zeg hem net als altijd gedag en vraag hoe het met hem gaat. Hij kijkt een beetje boos. Hij herkende mij niet omdat ik met Tobias liep. Toen ik zei My friend what is wrong.. kreeg ik pas een reactie. Herkenning.
Bij mole aangekomen al wat bavianen tassen zien stelen van mensen bij het zwembad.
Na lekker geluncht te hebben gaan wij op pad naar olifanten. Met de jeep rijden we door het natuurpark.
Wij spotten een olifant die tegen over een rivier staat. Hij zou deze rivier niet oversteken. Dit zorgt ervoor dat wij de kans krijgen om inplaats van 50 meter bij de olifant verwijderd te staan nu 15 meter voor hem staan. De olifant vind dit niet zo leuk en laat even zien dat hij sterk is om voor onze neus een boom te breken.
Wanneer wij besluiten veder te rijzen zien wij opnieuw een olifant, deze een stukje veder weg. Aangezien wij voor 2 uur betaald hadden moesten wij eigenlijk gaan. Maar meneer de olifant besloot om voor ons vertrek onze kant op te lopen voorbij onze jeep. Ik denk niet eens 10 meter van ons verwijderd. Wat hadden wij een gellluuuk zeg.

Zaterdag
Vanochtend loop safari gedaan. Wij zijn met een ranger door het natuurpark gelopen, echt super leuk. Weer olifanten gespot. Dit keer was hij zich lekker aan het wassen.
Na de safari lekker genieten van de zon! Ben lekker rood en bruin geworden!
Na de lunch wezen kanoën. Ontzettend mooie vogels gezien en een aparte hagedis die ik helaas niet op de foto kreeg. De boot liep helaas dan weer vol met water maar dit keer hebben andere mensen mijn leven gered.
Goede afsluiting van mijn week 5 want ik leef nog!

Dikke kus en groetjes vanuit Ghana!

Reacties

Reacties

memster

Lekker bootje, zo een heb ik ook nog wel in de schuur liggen. Leuk geschreven weer schoonheid. Volgende keer een foto van je gehandicapte buurjongen?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!