TyrainGhana2014.reismee.nl

Kort verslag tot nu toe

1nov.
Met een uur vertraging kom ik aan in Ghana (waar geen ebola heerst). Hier hebben wij ongeveer 1 uur in de rij gestaan voor paspoortcontrole.
Eindelijk door de douane heen naar buiten. Allemaal ghanese met bordjes met namen. Ik en Irene vrouw waarmee ik samen naar tamele afreis konden nergens ons naam vinden tot dat de irene geroepen werd door toontje. (Toontje een hele leuke vrouw waar wij verblijven). Met toontje naar huis gereden en direct gaan slapen. Kortom eerste indruk van ghana; druk.

2nov.
Vandaag hebben we een taxi geregeld en zijn wij door accra gaan reizen, was super interessant en mooi om te zien. Naar een oud traditioneel vissersdorpje geweest. Ontzettend armoedig en zij zijn zo blij met wat ze hebben.
Na het vissersdorpje naar het strand gegaan, super leuk om te al die ghanese te zien zwemmen in hun normale kleren.
Ben al een aantal keer ten huwelijk gevraagd, moest ze met pijn in me hart afwijzen hoor hahah.
Overal waar je loopt hoor je pssst, zo roepen ze je.

3nov.
Om 4 uur nachts met de auto naar de bus. Hier begon het ongeluk al. Deuk in de auto band. Wij om half 5 nachts band laten maken en door rijden. Op station in de bus gestapt en rond 8 uur sochtends vertrokken. Rond een uur of 12 remt onze bus ineens en komt er rook uit de achterkant. Een man zegt dat we kunnen blijven zitten. Ineens komt er uit t niets een man de bus in en zegt dat we er uit moeten. Wij de bus uit blijkt onze bus in de hens te staan.
Na dik een uur anderhalf uur wachten kunnen we door reiden. Bij kumasi aangekomen waar we een half uurtje hoorde te wachten hebben we 2 uur of langer gewacht.
Eindelijk in tamale aangekomen kregen we file door het vuurfestival. Kinderen die zingen dansen en met vuur rennen.

4nov
Vandaag eerste dag in de lodge vergeleken met waar ik nu slaap kan je t vergelijken met een 4 sterren hotel.
Rond gelopen in tamale. Super leuke marktjes bezocht heb al helemaal zin om iets ghanese te maken.

5nov.
Stage dag 1 vandaag kreeg ik introductie.
Allemaal lieve leuke kleine kinderen. Ik kom daar aan achterop de motor van sylvester. Links van me kinderen die me camera tas wilde tillen en me hand vasthouden. Rechts van me kinderen die me andere tas wilde tillen.
Iedereen probeerde me hand vast te pakken en iedereen salaminga (blanke) hallo.
Na die middag ziek op bed gelegen.

6nov.
Hele dag stage samen met tobias.
Tobias en ik gingen voetballen. Lummelen en nog een spel waarvan ik de naam niet meer weet. Alle jongens deden enthousiast mee meiden dan wat minder.

7nov.
Vanochtend djembee les van de rastaman. Super leuk maar ik was nog ziek dus die middag gingen we naar de markt om stof te halen voor tassen maken maar ik was ziek naar mijn (hotel) gegaan.

8nov.
Naailes gehad dus me eigen tas gemaakt, heeft een hele dag geduurd. Na tassen maken me koffer ingepakt en naar me vastgezet gegaan.
Hier lekker gegeten wel super weinig zo weinig dat iedereen zich afvroeg wat er aan de hand was. Maar ik was pas ziek geweest en geen honger dus ja...

9nov.
Vandaag ontbetn met brood en soep.
En nu zit ik al de hele middag in een restaurantje met wifi(slechte wifi)

Reacties

Reacties

Marc

WiFi en Afrika, leuke combi, geen last van de stroom die constant uitvalt?
Hoop dat je snel weer de "oude" bent, veel plezier!

Kelsey

Lieve schat,

Geniet van deze ervaring! Hoop dat je je snel weer beter voelt en weer volop kan genieten van Afrika en alle indrukken daar.

Liefs kels ??

Suzanne

Hey lieve meid,

Ik hoop dat je het naar je zin hebt daar in Ghana!
Ben erg benieuwd wat voor ervaringen je allemaal op doet daar! Beterschap en rustig aan schat!
Have fun en veel liefs + kusjes van je verre beste vriendinnetje
Suus ?

Memster

Schrijf ik dat zo? Jij krijgt er geen fotos op, ik geen berichten. Dit bericht ga ik voor de tweede keer schrijven. Het eerste bericht is verslonden door mn tablet. Leuk zo een blog. Voel je wat dichterbij. Weet je nog? When i am gone? Nou, I really miss you now youre gone. Nog 72 nachtjes, klinkt best kort zo. Lofjoe

Memster

Oh, en gefeliciflapsteerd met die maffe broer van je ;-)???

Irene

hoi hoi leuk je verhalen te lezen komt met bekend voor ha ha , gezellig samen in Ghana, nu ook een gezellig weekend tegemoet.

Nova

hey ty,
Ik mis je echt heel erg :(
Ik hoop dat je het naar je zin hebt in Ghana en dat je snel weer beter wordt. Ook natuurlijk dat je snel weer naar Nederland komt :))
Xxxxxxxxxxxx Nova en Cleo

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!