TyrainGhana2014.reismee.nl

Week 8; Kerstdiner

Deze week was eerlijk gezegd nogal een hele erge saaie week.
Maandag en dinsdag had ik stage.

Dinsdag; our day
Laatste dag voor de vakantie, daarom was het ‘our day’. De leerlingen mogen allemaal lekkere dingen mee nemen. Normaal gesproken op echte scholen betekent ‘our day’ ook dat de leerlingen allemaal iets voor zich zelf mogen doen. Maar bij ons krijgen zij gewoon les. Laura is vandaag mee gegaan om te helpen op mijn werk. Na de eerste pauze vouw ik samen met Laura en de klas sterren. Hier schrijf ik hun namen op en maak er een slinger van zodat ik deze in de klas kan ophangen.
De kinderen vonden het niet leuk dat ik de sterren terug wilde hebben. Normaal mogen ze altijd alles mee naar huis nemen maar vandaag nog niet. Waarschijnlijk als ik het mee geef naar huis is het niet zoals in Nederland om het aan je ouders te laten zien, maar is het om hun kont mee af te vegen als ze naar de wc zijn gegaan.

Later in de middag hoort er leesles te zijn. Laura en ik zitten er helemaal klaar voor. Ik heb haar verteld hoe wij dit doen op mijn werk en zij krijgt van mij de eerste leerling.
Na de eerste leerling volgen er nog 4 en dan is leesles voorbij. Normaal komen er hier heeeel veeel kinderen, maar vandaag even niet.
Marieke is ook aanwezig en vraagt ons mee op een kerstborrel. ‘Ohja dat ook nog, het is deze week kerst’. Laura en ik gaan mee. Marieke heeft Mohammed en Mustafa beloofd dat als zij langer dan 5 minuten zitten en gezellig zijn zij volgende keer pizza gaan eten samen met Marieke.
Ze hebben het erg lang uitgehouden voor de pizza!

Donderdag: Kerstdiner
Vandaag is het zo ver. Eerste kerstdag! Dat gaan we vieren.
Mijn dag begint goed, uitslapen! Dat is al een feest op zich. In de middag komen Laura en Wianda. Aangezien het kerst is besluiten wij met zijn 3en een kerstfilm te kijken. We zetten Fred Claus op en vergeten even dat we in Ghana zitten. Na de film kleed ik me om, want ja bij kerstdiner moet ik er wel leuk uit zien. Als we allemaal omgekleed zijn en er helemaal op en top uitzien, rijden we naar de Lodge in onze privé Limousine. *de fiets.. kuch* . In de logde aangekomen zien we allemaal weer oranje van het zand en nat van het zweet, maar ondanks dat zijn we nog steeds prachtig.
We wachten tot ons overheerlijke kerstdiner begint. Voorgerecht: Tomaat gevuld met tonijn. Champignonsoep.
Hoofdgerecht: Kip op een bedje van sla met jam(Ghanese aardappel) ballen.
Spies met rijst en tomaat met komkommer.
Na gerecht: 3 soorten ijs.
Tijdens en na het eten mogen we genieten van live muziek van een Ghanese drum band.
Zij zingen en dansen en wij dansen mee. Toch wel leuk om zo je kerstavond door te brengen, maar het echte kerstgevoel miste ik wel een beetje.

Zaterdag: Lunchen
Vandaag heb ik afgesproken met alle vrijwilligers, wij gaan lunchen.
Vandaag halen we Kinki, dat is een soort deegbal in saus. En we halen een soort oliebol dat naar cake smaakt.
Gezellig zitten we op mijn slaapkamer te smullen van onze overheerlijke gerechten onder het genot van ‘We are the Millers’.
In de middag doe ik voor het eerst zelf me was. Normaal gesproken doe ik het ook zelf maar is iedereen aanwezig die me wel even helpt. Vandaag was er niemand aanwezig. Ik heb al me kleren schoon gekregen hoor, mag ik trots op zijn.
Rushan een van mijn broertjes is er achter gekomen dat er meer films op me laptop staan die misschien ook wel leuk zijn in plaats van elk weekend opnieuw Mr. Bean te kijken met elk weekend opnieuw de zelfde 5000 buurtkinderen waarvan ik de helft nu ondertussen zelfs bij naam weet.

Zondag: Tas inpakken
Vandaag me tas inpakken, want ja jongens… overmorgen lig ik op het strand…..

Cool


Gelukkig nieuwjaar alvast naar iedereen,
Groetjes en dikke kus vanuit Ghana!

Reacties

Reacties

irene

Weer een leuk verhaal tyra en wat leuk dat laura je geholpen heeft. Toch leuk dat ze een kerstdiner hebben gemaakt in de lodge samen met de djembe muziek. Wou dat ik erbij was, dan hoefte ik ook niet te werken met kerst. Zie uit naar de foto's van krokobite.
liefs xxx

Jar

"in onze privé Limousine. *de fiets.. kuch*"
Ik lig in een deuk haha

memster

Ooh schoonheid, thuis wacht ook een prive limo op je. Leuk verhaal weerben geniet op dat hetecstrand .....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!