TyrainGhana2014.reismee.nl

Week 9; VAKANTIEE!

Top weekje

Maandag: Busrit
Vandaag vertrekken Laura en ik dan eindelijk een week naar Crocobite waar wij een weekje lekker gaan genieten aan het strand. We hebben een voorraad eten ingeslagen voor ons 12 uur durende busrit. Het begint al goed. Wij moeten ons om 11.00 melden bij de bus en hadden met Bash een afspraak gemaakt over dat hij of iemand anders ons kwam ophalen met de taxi. Om 10.30 zou Laura worden opgehaald bij haar huis maar er is helaas niemand te zien. Na een kwartier wachten is er nog niemand. We bellen, Bash blijkt helemaal niet onderweg te zijn en regelt een taxi.
Om 11.00 de tijd dat wij horen te vertrekken is er dan eindelijk een taxi bij mij. Zodra we aankomen blijkt er gelukkig niks aan de hand te zijn. We stappen de bus in en gaan ons 12 uur durende reis tegemoet.
Iets later dan verwacht 2.30 komen we dan eindelijk in Accra aan. Hier staat Ebenise op ons te wachten om ons naar toontje te brengen. Om ongeveer half 4 zijn we dan bij Toontje aangekomen waar ik om 4 uur s ’nachts nog even de fan sloop

Undecided
. Tyra bedacht zich om de Klamboe over het bed te hangen terwijl de fan aan staat. Onze klamboe zit nu in de fan vast. Ik maak toontje wakker en die komt al lachend aangelopen. Na een half uur priegelen is onze klamboe dan toch eindelijk los en kunnen Laura en ik lekker slapen.

Dinsdag: Hachoe…
Vandaag aangekomen in Big Milly. Zodra ik en Laura op het strand zitten worden we gelijk lastig gevallen door verschillende mannen. Uiteindelijk komt er een jonge naast me zitten die het goed aanpakt en gewoon gezellig begint te praten in plaats van zeggen ‘jij moet mijn vriend zijn en ja nu wil ik geld’. Hachoe de jonge heeft mij de hele middag bezig gehouden met praten. In de avond komen we hem op een iets andere manier tegen. Meneer is stoned en dronken. Hij komt bij ons aan tafel zitten. Laura en ik komen de hele avond niet meer bij, hij zette zich zelf super erg voor schut maar dat maakt niet uit. Een gezellige avond hadden Laura en ik zeker.

Woensdag: Happy New Year!
Vandaag gaan Laura en ik surfen. Ik moet zeggen Laura deed het super goed. Ik iets minder helaas..
Wij zijn de laatste surflesgroep voor Mr. Bright voor dit jaar.
Na de surflessen gaan Laura en ik douche om schoon aan onze heerlijke avond maal te kunnen. Vanavond begint het nieuwe jaar en dat word goed gevierd. Laura en ik smullen van het heerlijke eten en luisteren naar super goede live muziek.
Er komen 2 Indische jongens aanlopen die hele gesprekken met ons voeren. Mijn dronken vriend Hachoe is er ook weer, eerst durfde hij niet te komen omdat we zoveel grapjes over hem maakte. Hachoe verteld mij dat hij me leuk vind… Zover ik weet kunnen dronken mensen niet liegen dus moet ik wel heel leuk zijn
Laughing
.
De hele dag waren Laura en ik opzoek naar oliebollen die overal elke dag te koop zijn maar met oudejaarsdag nergens te vinden zijn.. Om 12 uur genieten we van vuurwerk nog wat liedjes van de band en gaan we slapen. Goede avond gehad en nieuw jaar goed ingeluid op het strand met een kampvuur. Oudejaarsavond die niemand van me afneemt!!


Donderdag: Indische jongens
Vandaag word er door de barman gevraagd of ik het nummer heb van de Indische jongens die gisteren met ons aan het praten waren. Ik vertel hem van niet en dan blijkt dat zij voor de hele avond niks hadden betaald omdat ze bekende in de doormroom te slapen. In deze kamer slapen wij overigens ook. Dit is een kamer waar je met 10 personen slaapt. Laura en ik verbleven hier alle nachten met zijn 2en :D.

Zaterdag: Bus terug
Vandaag moet ik de bus terug nemen naar Tamale. Mijn bus vertrekt een uur later dan hij hoorde te vertekken dus ik loop al een uur vertraging op. Ik zit in me eentje en er komt een man naast me zitten. Kweku is zijn naam. Deze man is getrouwd met een Engelse vrouw en heeft tot sinds kort 15 jaar in Engeland gewoond. Ook heeft hij een hele lieve dochter. De hele weg heb ik gezellig met deze meneer zitten babbelen, altijd leuk als je denkt alleen te zitten. Deze man heeft me aan het einde zijn CD gegeven want hij is muziekkant. Ik moet zeggen leuke muziek!


Tot bijna kindertjes!
Groetjes vanuit GHANA

Reacties

Reacties

menster

:-)

irene

Weer een leuk verhaal tyra. Nu nog lekker genieten van je laatste weken doe ze de groetjes in tamale van mij.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!